טיפים לארגון תערוכה עסקית מוצלחת שתשאיר רושם על כולם

נטוורקינג ואירועים הם חלק חשוב מההצלחה של כל עסק, וחשוב שתחפשו כל הזדמנות להציג את היכולות שלכם ולפגוש לקוחות פוטנציאליים ושותפים עסקיים חדשים. אם אתם מתכננים להשתתף בתערוכה או להקים אחת משלכם, יש לנו כמה טיפים לארגון תערוכה שבעזרתם תהפכו את האירוע למוצלח.

תכנון התערוכה

בואו נתחיל בכמה טיפים לארגון תערוכה שמתחילים מהבסיס:

  • בחירת נושא וקהל יעד – תכנון תערוכה מוצלחת מתחיל בבחירת נושא רלוונטי ומעניין שימשוך את קהל היעד שלכם. חשבו על הצרכים, הבעיות והתחומי העניין של הקהל. הגדרת קהל היעד תסייע לכם למקד את המסרים והתכנים של התערוכה ולהתאים אותם לציפיות של המבקרים
  • בחירת מקום הביתן והעיצוב שלו – לאחר שהגדרתם את נושא התערוכה וקהל היעד, הגיע הזמן לבחור את המקום המתאים לקיום התערוכה. כדאי לבחור אולם תערוכות נגיש ומרכזי שיהיה נוח לקהל היעד להגיע אליו. בנוסף, ובייחוד אם יהיו מתחרים שלכם בתערוכה, תכננו את עיצוב הביתן שלכם כך שימשוך את תשומת הלב, יעביר את המסרים שלכם בצורה ברורה ויהיה מזמין ונוח למבקרים
  • הכנת תוכנית שיווקית – כדי למשוך מבקרים לתערוכה שלכם, חשוב להכין מראש תוכנית שיווקית מקיפה. הגדירו את המסרים השיווקיים, בחרו את ערוצי הפרסום המתאימים (רשתות חברתית, דיוור ישיר, פרסום בעיתונות ועוד) וצרו תוכן שיווקי מעניין שיעורר עניין בקרב קהל היעד שלכם להגיע לתערוכה ולהשתתף באירוע

הכנות לפני התערוכה

הינה כמה טיפים לארגון תערוכה שיעזרו לכם להגיע מוכנים ליום האירוע ולפעול בצורה שוטפת להגשמת המטרות שלכם:

  • הזמנת ציוד ומוצרים נדרשים – לאחר שתכננתם את התערוכה, הגיע הזמן לדאוג לכל הציוד והמוצרים הנדרשים. הכינו רשימה מסודרת של כל מה שתצטרכו, מריהוט לביתן, דרך ציוד טכני כמו מסכים ומחשבים, ועד חומרי פרסום ומתנות ללקוחות. הקפידו להזמין את כל מה שאתם צריכים מספיק זמן מראש כדי למנוע עיכובים של הרגע האחרון
  • הכשרת צוות הביתן – צוות הביתן הוא הפנים של החברה שלכם בתערוכה, ותפקידו לייצג אתכם בצורה הטובה ביותר. חשוב להכשיר את הצוות מראש: לתדרך אותם לגבי מטרות התערוכה, לוודא שהם מכירים היטב את המוצרים והשירותים שלכם ושיש להם את כל המידע והכלים לתת מענה הולם לשאלות ובקשות של המבקרים
  • פרסום ויצירת עניין בקרב קהל היעד – שלחו הזמנות אישיות, פרסמו פוסטים מעניינים ברשתות החברתיות, הפיצו הודעות לעיתונות ונצלו כל הזדמנות כדי לעורר עניין ולגרום לכמה שיותר אנשים רלוונטיים להגיע לתערוכה

 

טיפים לארגון תערוכה

 

ניהול התערוכה בזמן האירוע

חשוב לנהל כמו שצריך את האירוע גם בזמן אמת ולהתאים את תוכנית הפעולה שלכם למה שקורה בפועל. הינה כמה טיפים לארגון תערוכה ולניהול שלה בלייב:

  • ארגון וסידור הביתן – ביום התערוכה, הקדישו מספיק זמן לארגון וסידור הביתן לפני פתיחת הדלתות למבקרים. תצטרכו לדאוג שכל הציוד יהיה במקומו, שהמוצרים והחומרים יהיו מסודרים ונגישים ושהביתן ייראה מזמין ומושך. בדקו שוב שכל המחשבים והציוד הטכני עובדים כראוי ושהצוות מוכן ומזומן לקבלת הפנים
  • מתן מענה מקצועי למבקרים – במהלך התערוכה, המשימה העיקרית של הצוות היא לתת מענה מקצועי, אדיב ויעיל לכל המבקרים בביתן. עודדו אותם ליזום שיחות, להתעניין בצרכים של המבקרים, לספק מידע רלוונטי ולהדגים את היתרונות של המוצרים או השירותים שלכם. ודאו שתמיד יהיה מישהו פנוי לענות לשאלות ולתת הסברים מעמיקים יותר למתעניינים
  • איסוף פרטי קשר של לקוחות פוטנציאליים – אחת המטרות החשובות של השתתפות בתערוכה היא ליצור קשרים עסקיים חדשים ולאסוף לידים של לקוחות פוטנציאליים. הנחו את הצוות לוודא שכל מבקר מתעניין משאיר את פרטי הקשר שלו (כרטיס ביקור, מייל או טופס מילוי פרטים) לצורך המשך טיפול וקשר עתידי. רשמו בקפידה את כל הפרטים והערות חשובות על כל איש קשר כדי לאפשר מעקב אפקטיבי בהמשך

צ'ק ליסט לסיום התערוכה

  • פירוק הביתן ופינוי הציוד – עם סיום התערוכה, יש לפרק את הביתן ולפנות את כל הציוד באופן מסודר ויעיל. הכינו מראש רשימת משימות מחולקת לצוות, כך שכל אחד ידע את תפקידו. ארזו בזהירות את המוצרים והחומרים, פרקו את הריהוט והציוד הטכני והקפידו להחזיר את השטח למצבו המקורי
  • סיכום ומסקנות מהתערוכה – לאחר סיום התערוכה, קחו את הזמן לסכם ולהפיק לקחים. כנסו את כל הצוות המעורב לפגישת סיכום, שתפו בחוויות ותובנות והעלו נקודות לשיפור. בחנו את ההישגים אל מול המטרות שהצבתם ובדקו באיזו מידה עמדתם בהן. רשמו את המסקנות העיקריות והפיקו תובנות שישמשו אתכם לקראת השתתפות באירועים עתידיים
  • מעקב אחר לידים חמים שהתקבלו – כעת מתחיל שלב המעקב אחר הלידים החמים שנאספו. הכניסו את כל המידע למערכת CRM, תעדפו את הלידים לפי פוטנציאל והתחילו בתהליך יצירת הקשר. שלחו להם מייל תודה על הביקור בתערוכה, התקשרו לשיחות המשך, שתפו בהצעות ומבצעים רלוונטיים והפכו אותם מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות בפועל. המשיכו לטפח את הקשר לאורך זמן גם מעבר למכירה הראשונית

סיכום

ארגון וניהול תערוכה דורשים תכנון קפדני, עבודת צוות מסורה ותשומת לב לפרטים. אם עושים את זה נכון בעזרת טיפים לארגון תערוכה וצ'קליסט להכנות ולסיום, ההשתתפות בתערוכות יכולה להניב תוצאות עסקיות מצוינות מבחינת יצירת המודעות והחשיפה, וגם בהיבט של יצירת קשרים וסגירת עסקאות. בעזרת ההכנה המוקדמת, ניהול מוקפד במהלך האירוע ומעקב שוטף בהמשך הדרך, תוכלו למקסם את ההשקעה שלכם בתערוכה ולראות את התוצאות בעצמכם.

גלילה לראש העמוד